Interactie in de Hermitage
Hermitage Amsterdam, Amsterdam (NL), 2009 - 2011
In 2009 ging met veel succes de Hermitage aan de Amstel open. Studio Louter was vaste partner voor de ontwikkeling van digitale publieksbegeleiding.
Eenvoudige interactie
De bezoeker maakt digitale themawandelingen langs de objecten. Met korte teksten wordt context gegeven en ontstaat verbinding tussen de objecten. De interactieprincipes zijn zeer simpel en speciaal gemaakt met oog op de doelgroep van de oudere museumbezoeker die nog niet zo gewend is aan het gebruik van interactieve media.
Herbruikbaar format
Het format is hergebruikt op de eerste vijf tentoonstellingen: ‘Aan het Russische hof’, ‘Matisse tot Malevich’, ‘De onsterfelijke Alexander de Grote’, ‘Glans en glorie’, ‘Rubens, Van Dyck & Jordaens’. We hebben de content daarbij steeds aangepast en per tentoonstelling een uniek element toegevoegd aan de interactie.
Een orthodoxe mis en Alex TV
Zo kon de bezoeker onder meer binnenkijken in de huizen van de pionierende moderne kunstverzamelaars Sjtsjoekin en Morozov en brachten we de mis in beeld in drie Russisch Orthodoxe kerken in Amsterdam, Pskov en Sint Petersburg. Met de film ‘Alex TV’ lieten we zien hoe Alexander de Grote nog steeds een grote inspiratiebron is voor velen: van documentaires tot speelfilms, van schoolprojecten tot games.
Credits
Opdrachtgever
Hermitage AmsterdamRuimtelijk & grafisch ontwerp
Merkx & Girod
Jowa
e.a.Content design digitale media
Studio LouterFilm- & interactieve mediaproductie
Studio Louter